SİTEMİZE UĞRADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ
SİTEMİZE UĞRADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ

‘Saray için kaynak sormuyorsun, emekli için mi soruyorsun?’

kemal-kılıçdaroğlu
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, “Emekliye nereden kaynak bulacaksın diye soruyorlar. Sen kaçak saraya parayı bulurken sormuyorsun da emekliye gelince mi soruyorsun?” dedi.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu  Antalya’da partisinin seçim mitinginde konuştu.
Kılıçdaroğlu’nun açıklamalarından satırbaşları şöyle:
‘Refahı tabana yayacağım’
“13 yılda 6 milyon işsiz bıraktılar. Aylığı bin liranın altında olan emekliler bıraktılar. Mağdur çiftçi bıraktılar. 800 bin taşeron işçi bıraktılar. Bu tabloyu değiştirip ters yüz edeceğiz. Mutlu refah bir Türkiye inşa edeceğiz.
“Türkiye’nin bütün sorunlarını çözen bir bildirgedir. Emekli, çiftçi, işsiz 17 milyon yoksul hepsi orada görülüyor. Size söz verdim. Namus sözü verdim, refahı tabana yayacağıma, bu ülkede 4 yıl içinde hiç kimse ben yoksulum demeyecek. Hiçbir çocuk yatağa aç girmeyecek.
“Hangi partiye oy verdiysen hiçbir sözüm yok ama sende artık düşün. Seni Ramazan’da Kurban’da kimler düşünüyor. Torunlarını sevip harçlık vereceksin. Emekçi kardeşim, senin hakkını teslim edeceğim. Bayramlarda 1’er maaş ikramiye vereceğim. Helali hoş olsun. Emeklilere bizim vefa borcumuz var.
Kaynak tartışması
“Emekliye nereden kaynak bulacaksın diye soruyorlar. Sen kaçak saraya parayı bulurken sormuyorsun da emekliye gelince mi soruyorsun?  Bizim iktidarlığımızda bakanlarımız birilerinin önüne yatmayacak. Bizim iktidarımızda oğullarımıza telefon açıp ‘paraları sıfırladın mı?’ demeyeceğiz.
“2 Trakya büyüklüğünde alan son 10 yıldır ekilmiyor. Hiç kimsenin aklına gelmez mi? Mazotu sana 1 buçuk liradan vereceğim. Sözüm söz. Hemen karşı propaganda yapıp petrol dışarıdan geliyor zararına nasıl satarsın diyorlar?
“Ben de biliyorum bunları ama petrolün gelişi ve rafineride işlenişi ve rafineri karı dâhil 1 lira 25 kuruş. 1 buçuk liraya satacağız. Zarar eden kim hortumcular. Ama sözüm söz o hortumları keseceğim.
Asgari ücretliler
“5 milyon asgari ücretli var. 949 TL geçinemiyorlar. Ve vergiyi kaldıracağımızı söyledim. Yine koro halinde başladılar. ‘Asgari ücretliye bin 500 lira verilir mi?’ diye. O maliye bakanına söylüyorum. Sen ayda 14 bin, 15 bin lira alınca zulüm değil de asgari ücretliye mi zulüm?.
 Taşeron işçiler
“Bunların da insanca hakları olsun. İş güvenceleri olsun. Yine koro halinde itiraz ‘Devlete yük oluyor’. Devlet zaten bunların parasını ödüyor. Aradan köle pazarını kaldırıyoruz. Budur bizim istediğimiz. 800 bin taşeron, adalet, kadro istiyorsanız adres Mustafa Kemalin patisi.
‘Para senin sarayında’
“13 yılda 17 milyon yoksul yarattılar. Yoksulluğu bitirmeyip kendi arka bahçeleri haline getirdiler. 4 yılda yoksulluğu tarihe gömeceğiz. 4 yılın sonunda hiçbir aile ‘ben yoksulum’ diyemeyecek. Aile sigortasını getireceğiz.
“Parayı kadının banka hesabına yatıracağız. Kadın gidip parasını çekip alışverişini yapacak. Benim inancımda da sağ elin verdiğini sol el görmeyecek. İnsanları afişe etmeyiz.  Bunun için para nerede diyorlar. Para senin sarayında ben biliyorum.
‘4 yıl yetki istiyorum’
“Bütün yurttaşlarıma sesleniyorum. Siyasi görüşü ve inancı ne olursa olsun. Size birinci sınıf demokrasiyi getireceğim. Hiç kimsenin kimliği siyaset konusu olmayacak. Sizden 4 yıl için yetki istiyorum.
“Geçmişte kime oy verdiyseniz başım üstüne ama yeni bir başlangıç yapalım. Yeni ve güzel bir Türkiye için insanların özgür olduğu mutlu bir Türkiye istiyoruz. Bize miras bırakılan Atatürk’ün Türkiye’si olmak istiyoruz..”

Hiç yorum yok: