SİTEMİZE UĞRADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ
SİTEMİZE UĞRADIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ

SANTRADAKİ TÜRK KADINI

HASRET Kayıkçı 25 yaşında. Alman milli takımında oynayan tek Türk kadın futbolcu. Yedi yaşında başladığı futbola o kadar büyük tutkuyla bağlı ki, onun uğruna eğitimini de aksatmış, 16 yaşındayken evden de ayrılmak zorunda da kalmış. Beş kez bıçak altına yatmış. Sakatlıklar nedeniyle üç yıl yeşil sahalardan uzak kalması da onu futboldan koparmaya yetmemiş. Hedefi Alman milli takımıyla birlikte Dünya ve Avrupa Şampiyonlukları keyfini yaşamak. Bayanlar Bundesliga futbol takımlarından Freiburg'un golcüsü. Altı yıldır Freiburg forması giyiyor. Takımdan ayrılmaya da niyeti yok. Futbola nasıl başladığını, futbolun hayatındaki yeri, evden ayrılırken annesinin yaşadıkları, hayran olduğu futbolcuyu ve Mesut Özil ile ilgili yapılan tartışmalara kadar bir çok konuyla ilgili fikirlerini paylaştı.SANTRADAKİ TÜRK KADINI
Hasret Kayıkçı üç kardeşin en küçüğü ve tek kız olanı. Kardeşleri arasında futbol oynayan bir tek o. Futbola nasıl başladığını ise şöyle anlattı Hasret “Küçüklüğümden beri futbol oynuyorum. Oyun alanlarda ve okul bahçesinde erkeklerle hep futbol oynuyordum. Yedi yaşında da kulübe yazıldım ve lisanslı oynamaya başladım. Futbol benim tek eğlencemdi. Aslında tutkumdu demek lazım. Hala da öyle. Her fırsatta futbol oynuyordum. Normalde kızlar takımında onamam lazımdı ama ben erkek takımlarında oynadım. Çünkü çok iyiydim. 16 yaşına kadar da erkekler liginde oynamayı sürdürdüm. Erkeklerle oynarken hiç zorluk çekmedim” dedi. Hızlı ve seri olduğu için erkek rakiplerine karşı fizik dezavantajı da yaşamadığını söyleyen Hasret “Zaman zaman rakip futbolcular saha içinde sataşıyorlardı. Ancak onları ciddiye almıyordum. Gollerimle cevap veriyordum” dedi.

Hiç yorum yok: